Followers...

....

I like this 1! Please klik...

Showing posts with label maulidur rasul. Show all posts
Showing posts with label maulidur rasul. Show all posts

Friday, February 25, 2011

Sambutan MaulidurRasul di SK Pak Badol, Melor, Kota Bharu, Kelantan, Malaysia

Salam !
Pada hari Khamis lepas (24 Feb 2011) , SKPB telah mengadakan Majlis Sambutan Maulidurrasul peringkat sekolah. Pergh...cam nak buat laporan lak. Hehehe...tetiba je jadi skema ayat. Hua hua hua...tak pe la...kadang2 apa salahnya kan? So mai la kita layan pics yang telah disnapkan ari tersebut.
Setiap kelas akan menyediakan poster. So, ni hasilnya...diorang ni dah level 2 so leh la buat sendiri. I ngaja level 1 tapi nasib baik la I tak pegang kelas mana2 so tak yah la I buat. TAPI....I kena buat untuk pasukan RUMAH MERAH!
I ni mana la pandai melukis. Tolong kaler leh la....huhuhu....
:(

Puan Norizan, Puan Rohaida and Puan Jihan yang tembam!


Pink THeme Ladies for today...

*dari kiri: K'Ni (KP BI), K'Su, Wani(ustazah JQaf baru masuk a few days ago,still dalam proses belajar ni...), K'Nor and K'La.

*2 my dear x-rumate: Ni la hasil yang I story telling ko u tu. Go to h*ll la ore nok oyak gapo pun. Janji siap! Ko guano? Hehehe....
That's our GB. En. Haji Ramli yang sedang merasmikan majlis ni. Yang pakai baju peach tu Ustaz Din (org kuat kat skolah ni and jejaka idaman melaya lah sebab dah tak der cikgu laki yg muda dari dia...hahaha!) And yang kat tepi dia tu , our PK HEM- Cikgu Lah.

Ni masa perarakan...masuk kawasan perumahan kat belakang sekolah.
*Kalau kat Kuala Geris dulu, keliling kampung, sebab kampungnya sempit je.
I ni AJK minuman tapi makcik kantin cakap, diorang nak handle bahagian air so I tolong la akak bahagian makanan murid. G galo bahagian orang...hahaha...maah la kak!
=)
Haha...part yang paling I LIKE....op kos la bab makan kan? Hehehe...cuba korang tengok...kalu bab hiasan orang Klantan cakap "Meh meh hotey la ni!" (dah macam hotel). Kemah la set2 cikgu AJK Makanan VIP ni. Tahniah. Memang sesuai la. So, every function for sure orang yang sama akan kena kan? Tak pe...I sokong!
Asalkan I dapat makan...
Selepas perasmian, kami berarak ke kawasan perumahan belakang sekolah then bila sampai balik ke sekolah, bebudak leh rehat jap sebelum tayangan video. Crita kartun tapi tak tau la tajuk apa. And then tak nampak sangat sebab pancar kat dinding and kawasan persekitaran plak cerah so bebudak tak pay attention sangat la. After that, kami ada pertunjukan nasyid dari kumpulan nasyid sekolah (bebudak level 2 so i tak leh nak cakap la dari kelas mana, tak kenal). Later , we have ceramah oleh wakil bahagian agama dari PPD Pasir Puteh. Alamak...lupa la nama dia apa. And again, bebudak kat belakang tak pay attention sangat sebab sound system yang kurang memuaskan. And again jugak, bebudak level 2 tak berapa nak dengar bila I tegur suruh dok diam. Almaklum la...I ni tak mengajar diorang so diorang leh buat tak tau je....Kalau bebudak year 2 & 3 ok la. Diorang dah kenal ngan I. And dah tau tahap keBEKENGnan i ni. Hahahaha....cam la garang sangat tcer Jihan ni. Tapi boleh la...sampai skang ni dah ada parents yang dok bercakap2 kat luar sekolah tentang tcer baru "bekeng". I dapat sumber ni dari Mek Tie (my cousin) yang duduk kat kawasan perumahan belakang sekolah tu. Hai...rasanya tak der la garang sangat...huhuhu...whatever la... Niat di hati cuma nak mengajar. Bukan nak mendera. Kan? Kalau tak garang nanti bebudak tu pijak atas kepala plak. Betul tak?
So, rasanya....itu je la ari ni. Nak g KB jap.
Nati kalau ada story best...I story telling lak kat sini.
Ok....bubbye!
=)

Thursday, March 4, 2010

Sambutan Maulidur Rasul di SK Kuala Geris

Juara pertandingan nasyid tahun ni jatuh kepada kelas 6C.
Ni kelas.... hmmm...alamak....lupa la. Tak kisah la...layan jer..

Para hakim yang lagi bijak sana...

Our new PK1 - Encik Kamaruddin. yang sedang bagi ceramah hari ni.

Meriah rasanya kalau pakai baju melayu & baju kurung p sekolah. Kalau budak year 6 lak, sure kalah cikgu. Kebaya and high heels! :p

Ni baru lepas 'belarok',kita minum dulu!

Punya la jauh perjalanan hari ni. Ingat nak pusing tepi pagar sekolah je. Rupa2nya, 1 kampung. Nasib baik tak sampai kampung sebelah (Kg.Bukit Abu). Cair make up mak!

*Ish...lambat betul nak start ni....lenguh dah beratur ni.

*Alamak...tcer nak amik gamba la. Control semua...

Itu sepanduk kita untuk tahun 2010 ni.
Tema : Wahdah Pembangunan Ummah, Memantapkan Ukhwah.
Ni adalah antara jelitawan kat SKKG. Tapi yang paling vok tak masuk, sebb yang paling vok dok amik gambar ni...hahahaha.....
=)
Ni kelas kak Rose. Siap bunga manggar lagi...kelas u...

Sir Aziman sedang beri arahan. Encem sir ari ni... =)
Fuh what a busy and tiring week! Mana tak nyer...nak update blog pun tak sempat la. Asyik travelling je. I kena balik setiap hari minggu ni sebab my twins and my mum tak sihat. Abah kepada budak2 tu plak g kursus kat Serdang, Selangor. Jadi asyik merengek je la kembar ni. Setiap hari kalau di pukul rata, waktu tido ku hanya lebih kurang 3 jam je. Malam tak leh tido sebab anak asyik bangun & menangis je. Then kul 3 dah bangun sebab nak siap p naik train lak. Ha...dalam train ni la my quality time untuk tido. Tapi tak sama ngan kita tido atah tilam tau. Naik akar rasanya kat punkoq I ni. Sebab lama sangat duduk. Tdo kat atah train...Hmmm...time ni gak rasanya nak isi borang nak mintak tukaq. Kalau I ni single tak per ngaja jauh2 cam gini. Tapi i ni ada anak, suami, ada tanggungjawab. Ni yang menyulitkan keadaan... nak nagis pun ada. Tapi I tau I can handle this so I bekukan je air mata i kat dalam. Tak yah cairkan...nanti orang tengok...malu la... I kan superwoman. Kena kontrol macho la beb!
Ok, berbalik pada cerita sambutan Maulidur Rasul kat sekolah baru ku ni. Hmmm....walaupun disambut secara sederhana tapi meriah. Kira ok la tu. Ada pertandingan nasyid, pertandingan lukis banner ikut kelas, pertandingan mewarna, ceramah....harap tahun depan boleh buat meriah lagi. Adakan pertandingan bercerita (tentang nabi), pertandingan azan, kuiz dll.
K la...nak stop dulu n3 kita kali ni. Anak2ku dah melalak dah....bukan boleh tgk mama dia rilek skit. Hmmm....wassalam..

I LoVe TuneTalk