Followers...

....

I like this 1! Please klik...

Showing posts with label recipes. Show all posts
Showing posts with label recipes. Show all posts

Tuesday, May 15, 2012

Apam Bintik-Bintik

Ehem... Since when I like baking?
Actually I really like baking... I wish to open a bakery one day. But I am not good in cooking...
Resipi ni I cut from our local newspaper. Sebenarnya search resipi on9 pun boleh. My sis pun ada reaipi ni tapi sajer je nak try yg Dari Dapur Azli Razali ni. Korang kalau minat leh la ke blog beliau. Ada banyak resipi yg looks nice. Tak tau la bagaimana rasanya.
I just pick the baking one.
Go to azlirazali.blogspot.com
Sorry xleh nak buat link sebab guna fon so xtau nak klik tang mana utk buat link ke blog beliau.
So kampung dot com la weii...
And background cover tu ialah tentang pelakon glamor kita Fasha and her beloved hubby. Tahniah Fasha!
Walaupun korang x suka F.S ni, I ok je nga dia. She's beautiful. Lakonan...?! Hmmm... So so la.
Papepun nak try resipi apam ni jap.
Eh..! Jap... Baju belum digosok.
Assignment ada lagi 2 yang belum di siapkan. Kurikulum - x sentuh agi. Seni- nak add on some info lagi.
Hmmm... Next week dah nak kena anta. Tapi mood x mai lagi utk buat tugasan tu.Postpone dulu leh?
Hehehe....
Apa yang penting.... Kita makan dulu...
Eh... Alamak.... Hamper untuk pertandingan melukis poster untuk English Month x siap bungkus lagi!!!
Huh... So many activities to be done!
:(

Saturday, February 5, 2011

Baling, Kedah

Salam semua..
Apa khabar ari ni? Hope semua sihat ye... =)
Hmmm...cuti 2 3 ari lepas my family and I balik kampung belah suamiku sayam...kat Kg. Tanah Periok, Kupang, Baling, Kedah Darul Aman. Kebetulan adik ipar ku pun ada gak (mak lang' family and pak su's family). Diorang pun cuti so apa lagi. Penuh la umah mak. Sat agi ayah kena tambah lagi bilik kat umah baru tu. Siap air-con yer...! Hehehe...kan getah menitis banyak skang ni. Kaya la sat agi...hahaha...I pun suka la kalau getah menitis...hehehe...money masyuuukkk! Alhamdulillah....

Ha...cuba tengok pc kat atas tu. Korang pernah makan tak? Telur ikan yang besar cam gitu? Isk..this is my first time la makan telur ikan yang besau cam gitu. Kalau kat Kelantan, my mum cuma buat lauk telur ikan yang kecik je. Xpernah pulak ma beli yang besau cam gini. Ha..best jugak. Masa sebelum masak rupanya cam kristal yang orang boh dlm vase and letak bunga. Comel je. Then bila masak...jadi la cam pic kat atas tu. Telur ikan masak pedas. =)

Then macam biasa la...kalau hari Jumaat ada pasar malam kat Kupang. Kueh kat atas ni memang wajib beli. My sons and I memang suka makan ni. :) Beli RM10 dpt 120 biji. Liciiinnnn! And beli gak DVD. = Season Of The Witch, Magika (malay), Hiss (hindustani) & Green Hornet. Almaklum la....kat KB kan tak der cinema. So, untuk melepaskan rindu nak tengok woyang...beli la DVD. Kalau nak beli yang ori kadang cam tak berbaloi sebab skali tengok je. Then simpan. Dah la mahal yang ori. Kalau lah yang ori tu diorang jual harga murah cam kat psr mlm tu. Sure I beli yang ori....Tapi kalau crita TWILIGHT kira berbaloi la sebab I tgk banyak kali...nak tunggu kuar semua crita Twilight baru nak beli yang ori (include Breaking Dawn!) sebab nak buat koleksi.
=)

So, ok la...nak layan crita jap ni. Later....da...

I LoVe TuneTalk